Skip to content

Stowarzyszenie

Integracja bez Granic

  • Strona główna
  • Stowarzyszenie
  • NORW
  • NPS
  • 1,5 %
  • Kontakt
  • Z życia naszego OŚRODKA

NORW

Terapia psychologiczna

Terapia psychologiczna obejmuje zajęcia indywidualne oraz grupowe dla wychowanków grup edukacyjno-wychowawczych. Celem zajęć jest wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka – zawsze dostosowany do jego indywidualnych potrzeb, możliwości oraz etapu rozwoju.

Pracujemy w atmosferze bezpieczeństwa, akceptacji i zrozumienia, tworząc przestrzeń, w której dziecko może wyrażać siebie, uczyć się regulacji emocji, rozwijać umiejętności społeczne oraz wzmacniać poczucie własnej wartości.

W ramach terapii wspieramy dzieci m.in. w obszarach:

  • trudności emocjonalnych (np. lęk, złość, frustracja)
  • problemów w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi
  • trudności z komunikacją i wyrażaniem potrzeb
  • kształtowania tożsamości i samodzielności
  • rozwijania kompetencji społecznych i umiejętności życiowych
  • W pracy terapeutycznej wykorzystujemy m.in.:
  • elementy terapii poznawczo-behawioralnej (CBT)
  • terapię przez zabawę (play therapy)
  • techniki wspierające komunikację (np. AAC, piktogramy)
  • metody dostosowane do poziomu funkcjonowania dziecka (np. praca w schematach, powtarzalność, konkretność)
  • Współpracujemy ściśle z rodzicami i opiekunami, oferując wsparcie, psychoedukację oraz konsultacje, które pomagają lepiej zrozumieć potrzeby dziecka.

Muzykoterapia

Muzykoterapia jest skuteczną metodą wspierającą rozwój dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności. W naszej placówce oferujemy zajęcia, które wykorzystują muzykę jako narzędzie do poprawy funkcjonowania emocjonalnego, poznawczego, komunikacyjnego i społecznego.

Muzyka ma wyjątkową moc wpływania na dzieci – pomaga w wyrażaniu emocji, poprawia koncentrację, a także wspomaga rozwój motoryczny i koordynację ruchową. Zajęcia muzykoterapeutyczne są dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci, uwzględniając ich możliwości oraz ograniczenia.

Dogoterapia

W naszej placówce oferujemy dogoterapię. Terapia z udziałem psa to wyjątkowy sposób na poprawę rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dzieci. Podczas zajęć dzieci nawiązują pozytywną więź z psami, co pomaga im w rozwoju umiejętności komunikacyjnych, motorycznych oraz poprawie koncentracji. Wszystkie zajęcia prowadzone są pod okiem wykwalifikowanego terapeuty.

Hydromasaż

Hydromasaż to relaksująca i terapeutyczna forma masażu, która wykorzystuje strumienie wody pod ciśnieniem do poprawy krążenia, redukcji napięć mięśniowych i stresu. Dzięki połączeniu ciepłej wody i delikatnego masażu, hydromasaż sprzyja rozluźnieniu ciała, poprawia elastyczność skóry i łagodzi ból. Zajęcia z hydromasażu są szczególnie korzystne dla osób, które borykają się z problemami mięśniowo-szkieletowymi, a także dla tych, którzy chcą poprawić ogólne samopoczucie i relaksować się po intensywnym dniu. Terapia ta jest dostępna w naszej placówce i prowadzona pod okiem doświadczonych terapeutów.

Sensoplastyka

Sensoplastyka to metoda, która angażuje wszystkie zmysły dziecka poprzez zabawę z różnorodnymi materiałami plastycznymi. Dla dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi, sensoplastyka jest szczególnie wartościową formą terapii, wspomagającą rozwój sensoryczny, motoryczny oraz społeczny. Podczas zajęć dzieci eksperymentują z różnymi teksturami, zapachami, kolorami i dźwiękami, co pozwala im na poznawanie otaczającego świata w sposób dostosowany do ich indywidualnych potrzeb. Terapia ta pomaga w integracji sensorycznej, poprawie koncentracji oraz wyrażaniu emocji, a także wspiera rozwój kreatywności i samodzielności. Zajęcia są prowadzone w bezpiecznej, twórczej atmosferze, umożliwiając dzieciom odkrywanie swoich zdolności w przyjazny sposób.

Terapia logopedyczna

Terapia logopedyczna obejmuje następujące obszary: usprawnianie zaburzonych funkcji komunikacyjnych w zakresie porozumienia się werbalnego oraz pozawerbalnego. Komunikowanie się z wychowankami na podstawie nawiązywania z nimi kontaktu odczytywania sygnałów z mowy ciała – nadawanie im znaczenia komunikacyjnego. Porozumiewanie się za pomocą Mówik, symbolami PCS. Usprawnianie motoryki narządów artykulacyjnych, masaż logopedyczny. Rozwijanie języka poprzez poszerzanie zasobu słownika biernego i czynnego oraz budowanie prostych struktur językowych, prostych wypowiedzi. Rozwijanie percepcji słuchowej. Prowadzenie konsultacji z rodzicami dotyczących przebiegu terapii. Współpraca z kadrą ośrodka.

Zajęcia z oligofrenopedagogiem

Terapia pedagogiczna opiera się na różnorodnych działaniach mających na celu wspomaganie i rozwijanie umiejętności wychowanków na różnych obszarach. Zajęcia prowadzone są w formie terapii grupowej. Zakres zajęć w ramach terapii z oligofrenopedagogiem obejmuje: doskonalenie umiejętności samoobsługowych, wdrażanie do optymalnego poziomu samodzielności, doskonalenie mowy werbalnej i pozawerbalnej, nawiązywanie kontaktów emocjonalnych i społecznych, zapewnianie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji w grupie, wyhamowywanie trudnych zachowań, usprawnianie ruchowe i psychoruchowe w zakresie motoryki małej i dużej, wyrabianie orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji przestrzennej. Wykorzystywanie podczas zajęć: elementy metody Porannego Kręgu, elementy metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, elementy metody Knillów.

Hipoterapia

Hipoterapia to jedna z form rehabilitacji wspomagającej, wykorzystująca ruch konia jako narzędzie terapeutyczne. Zajęcia prowadzone są w formie indywidualnej, dostosowanej do możliwości psychofizycznych wychowanka. Prowadzone przez wykwalifikowanego hipoterapeutę. Dziecko przebywa na koniu w pozycji dostosowanej do jego możliwości – leżenie przodem, tyłem, siedzenie z asekuracją. Zajęcia odbywają się w bezpiecznym i dostosowanym do wychowanków otoczeniu W celu uczestniczenia w zajęciach z hipoterapii każde dziecko musi być zakwalifikowane przez lekarza prowadzącego. Zajęcia trwają maksymalnie 30 minut, aby nie przeciążać wychowanka.

Rehabilitacja ruchowa

Celem terapii rehabilitacji ruchowej jest utrzymanie sprawności na bardzo dobrym poziomie, zapobieganiem deformacjom oraz poprawa komfortu życia wychowanka. Zajęcia mają charakter indywidualny, ściśle dopracowany do możliwości zdrowotnych uczestnika oraz jego potrzeb. Ćwiczenia odbywają się w specjalnie przystosowanej sali rehabilitacyjnej, z wykorzystaniem sprzętu wspomagającego terapię np. kliny, piłki, materace, itp. Zajęcia odbywają się głównie na ćwiczeniach biernych, wspomaganych i prowadzących, z elementami SI.

Sala doświadczania świata

Zajęcia w sali doświadczania świata odbywają się w specjalnie przystosowanej do tego sali w której znajduje się odpowiednia przestrzeń terapeutyczna, która umożliwia dzieciom kontakt z otoczeniem poprzez stymulacje zmysłową. Zajęcia prowadzone są w małych grupach z udziałem terapeuty. Sala wyposażona jest w różnorodne elementy stymulujące zmysły: światła UV, kolumny wodne, projektory świetlne, elementy dźwiękowe, miękkie materace, elementy aromaterapii, przedmioty o różnych fakturach i temperaturach. Dziecko nie musi wykonywać konkretnych ćwiczeń, może biernie odbierać bodźce lub aktywnie uczestniczyć w zajęciach. Terapia odbywa się w spokojnej atmosferze, z uwzględnieniem możliwości wychowanka. Celem terapii jest stymulowanie wszystkich zmysłów, redukcja leków, napięcia i stresu, budowanie relacji emocjonalnej z terapeutą. Terapia jest elementem planu zajęć, stosowane bodźce dobierane są ostrożnie – unika się ich nadmiaru, aby nie przeciążyć układu nerwowego.

Magiczny dywan

W naszej placówce posiadamy magiczny dywan to nowoczesne narzędzie multimedialne w formie interaktywnej podłogi, która reaguje na ruchy wychowanka – dotyk, nacisk, gesty. Umożliwia prowadzenie atrakcyjnych i dostosowanych do możliwości dziecka zajęć wspierających rozwój psychoruchowy, percepcyjny i emocjonalny. Magiczny dywan wykorzystywany jest głównie w celach stymulacyjnych, relaksacyjnych oraz jako forma wspomagania komunikacji i kontaktu z otoczeniem. Zajęcia mają charakter indywidulany lub grupowy. Dziecko może uczestniczyć w zajęciach w pozycji leżącej, siedzącej lub wspomaganej, w zależności od jego stanu zdrowia. Celem terapii jest stymulacja wzroku, słuchu, dotyku, poprzez atrakcyjne, dynamiczne obrazy i dźwięki, rozwijanie koncentracji uwagi, zachęcanie do aktywności ruchowej, wzmacnianie zainteresowania otoczeniem i podejmowanie interakcji. Czas trwania zajęć dostosowany jest do możliwości.

WWRD

W naszym ośrodku prowadzimy zajęcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWRD), skierowane do dzieci od momentu zdiagnozowania zaburzeń rozwojowych aż do rozpoczęcia edukacji szkolnej. W uzasadnionych przypadkach, na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wsparcie może być kontynuowane nawet do 8. lub 10. roku życia. Program WWRD ma na celu kompleksowe wspieranie rozwoju dzieci z trudnościami rozwojowymi lub niepełnosprawnościami — w sferze intelektualnej, emocjonalnej, fizycznej i społecznej. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych terapeutów, którzy indywidualnie dobierają metody pracy do możliwości i potrzeb każdego dziecka. Oferujemy różnorodne formy terapii: logopedię, psychoterapię, terapię pedagogiczną, fizjoterapię. Naszym celem jest wspieranie dzieci w codziennym funkcjonowaniu, rozwijanie ich samodzielności, komunikacji oraz budowanie pewności siebie.

Grupa Wsparcia dla Rodziców – Doradztwo i Wzajemna Pomoc

Zapraszamy do naszej Grupy Wsparcia dla Rodziców – bezpiecznej przestrzeni stworzonej z myślą o mamach i ojcach, którzy chcą dzielić się doświadczeniem, uzyskać wsparcie emocjonalne oraz skorzystać z profesjonalnego doradztwa w zakresie wychowania, relacji rodzinnych i radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami.
Co oferujemy:

  • Regularne spotkania w przyjaznej atmosferze
  • Wymianę doświadczeń z innymi rodzicami
  • Konsultacje z psychologiem, pedagogiem i doradcą rodzinnym
  • Tematyczne warsztaty (np. komunikacja z dzieckiem, radzenie sobie z buntem, balans praca–rodzina)
  • Indywidualne wsparcie w sytuacjach kryzysowych

Dla kogo?
Dla każdego rodzica – bez względu na wiek dziecka, sytuację życiową czy poziom doświadczenia. W naszej grupie nikt nie zostaje sam ze swoimi trudnościami.
Dlaczego warto?
Bo rodzicielstwo to jedna z najważniejszych, ale i najtrudniejszych ról w życiu. Wspólnie łatwiej znaleźć rozwiązania, odzyskać spokój i budować silniejsze relacje z dziećmi.
Dołącz do nas i przekonaj się, jak wiele daje rozmowa, zrozumienie i profesjonalne wsparcie!

  • Facebook
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

Ostatnie wpisy

  • Ogłoszenie o przetargu
  • Punkt konsultacyjny ds. uzależnień
  • Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami 2025
  • Rehabilitacja 25+
  • Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert
październik 2025
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« wrz    

Archiwum

  • październik 2025
  • wrzesień 2025
  • kwiecień 2025

© 2025 Stowarzyszenie

Proudly powered by WordPress | Theme: x-blog by wpthemespace.com